اماکن گردشگری منطقه 22مقالات

آبشار تهران

معرفی آبشار تهران

آبشار تهران که یکی از جاذبه های گردشگری در منطقه بزرگ و وسیع 22 تهران بشمار می رود. این جاذبه گردشگری بسیار زیبا برای گسترش مراتع سبز در سراسر قسمت شمالی منطقه 22 تهران ایجاد شده است .
این جاذبه گردشگری همانند دیگر قطب های گردشگری منطقه 22 تهران یک مکان بسیار مناسب برای تفریح با دوستان و یا خانواده می باشد.
این آبشار زیبا ویو عالی به دریاچه شهدای خلیج فارس ( دریاچه چیتگر ) را دارد زیرا در قسمت پایین این جاذبه زیبا دریاچه مصنوعی چیتگر قرار دارد. دسترسی به این آبشار بسیار راحت و آسان می باشد.
نا گقته نماند این آبشار هامنند اغلب جاذبه های گردشگری منطقه 22 تهران مصنوعی می باشد و برای گسترش و تراکم گردشگران داخلی و خارجی ساخته شده است .
این آبشار در نردیکی یکی از پارک های نگلی منطقه 22 تهران  پارک جنگلی لتمال کن قرار دارد و می توان ز طریق این پارک به رودخانه کن نیز دسترسی داشت .
این مجموعه گردشگری در دل کوهستان دارای باغ ها و مراتع سر سبز زیادی می باشد و بیش از نود درصد این کوهستان را سر سبز کرده است .
طرح ساخت این باغ ها از روی باغ های سنتی ایرانی گرفته شده است و به صورت طبقاتی ایجاد شده است. جالب است بدانید که پیاده راه های آن به گونه ای طراحی شده اس که از کودکان تا میان سالان می توانید تا ارتفاعات بلند این بوستان بروند .
برای رسیدن به آبشار باید تا ارتفاعات بلند این باغ بروید و در مسیر راه خود برای استراحت شما می توانید از آلاچیق های که در آنجا قرار دارد نیز استفاده کنید .

آبشار تهران

موقعیت آبشار تهران

این مجموعه بزرگ گردشگری در قسمت شمالی منطقه 22 تران واقع شده است و شما می توانید به راحتی با خودرو شخصی و آنلاین به مجموعه بزرگ دسترسی داشته باشید .
با توجه کرد که این آبشار فاصله زیادی با ایستگاه های مترو و اتوبوس دارد پس باید با خودرو و یا تاکسی های آنلاین وارد این جاذبه گردشگری شد .
اگر شما قصد سفر به این مکان را دارید و می خواهید با خودرو شخصی به آنجا سفر کنید پس باید کنید که اول وارد بزرگراه همت بشود و تا انتها برانید سپس به هنگام رسیدن به خروجی شهرک شهید باقری از تابلوهای که در آنجا قرار دارد کمک بگیرید تا وارد این آبشار بشوید .

امکانات آبشار تهران

این قطب گردشگری معروف منطقه 22 تهران از امکانات خیلی زیادی برخوردار می باشد که درادامه به تمامی انها خواهیم پرداخت .

آبشار تهران

آلاچیق

آلاچیق در این آبشار بسیار زیادی می باشد و شما می توانید از این آلاچیق ها برای استراحت کردن و خسته گی برطرف کردن استفاده کنید اکثر این آلاچق ها از جنس چوب بر روی تخته سنگ های بزرگی ساخته شده اند .
این آلاچیق ها به شکل های متفاوتی یافت می شود و برای خانواده ها متفاوت تر است نسبت به آلاچیق های برای گرد همای دوستانه .

برکه های آب زیبا

علی رغم اینکه در این بوستان آبشار زیبا وجود دارد اما جویباری های نیز که این آبشار سرچشمه می گیرند ساخته شده است و بر زیبای این مجموعه زیبا گردشگری افزوده است .
این برکه ها حدود 8 برکه آبی می باشد که می توان از آن برای شست و شوی صورت و دست ها استفاده . و در آن برکه ها موجودات دریایی ( آبزیان ) زندگی می کنند و اطراف این جویبار از گل و گیاهان احاطه شده است که بر زیبا این برکه نیز افزوده است .
از دیگر امکانات این آبشار می توان به موارد زیر اشاره کرد
» سرویس بهداشتی
» زمین بازی کودکان
» مسجد
» رستوران
» پارکینگ
و دیرگ موارد .

آبشار تهران

جاذبه های گردشگری منطقه 22 تهران

منطقه بزرگ 22 تهران که به دلیل افزایش و گسترش گردشگران داخلی ایجاد شده است از قطب ها و جاذبههای گردشگری زیادی برخوردار می باشد و در نزدیکی پروژه ها و شهرک های زیادی قرار دارند که شامل موارد زیر می باشد
شهرک های منطقه 22 تهران
» مروارید شهر چیتگر
» شهید باقری
» چیتگر
» دانشگاه صنعتی شریف
پروژه های منطقه 22 تهران
» زاگرس چیتگر
» مهتاب 2
» یاران چیتگر
» نیکان وزارت دفاع
» شمیم رحمت
» ساحل 3
» ستین

نتیجه گیری

آبشار تهران یکی از بهترین جاذبه های منطقه 22 تهران محسوب می شود این مجموعه گردشگری جذاب که در قسمت شمال منطقه 22 تهران واقع شده است از امکانات زیادی برخوردارمی باشد و شما می توانید به راحتی به این آبشار دسترسی داشته باشید .
علاوه بر این آبشار قطب های گردشگری دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که هر کدام از مزایای زیادی برخوردار است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا