پروژه‌هامشاوره مسکنمقالات

محاسبه کمیسیون املاک

محاسبه کمیسیون املاک چیست ؟

محاسبه کمیسیون املاک در شهر تهران حدود %25 درصد می باشد یعنی اینکه اگر در بین خریدار و فروشنده ملکی حدود 1 میلیارد تومان معامله بشود %25 درصد آن که حدود 2500000 دو میلیون پانجصد هزار تومان باید هر دو طرف هم ( فروشنده و هم خریدار ) به دفتر املاک پرداخت کنند .
علاوه بر این می بایست حدود %9 درصد ارزش افزوده براین را که حدود 250 هزار تومان می شود همان %9 درصد که حدود 225 هزار تومان می شود که تمامی این ها با هم جمع می شود و در کمیسیون دفتر املاک پرداخت می شود .
نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه کرد این است که محاسبه کمیسیون املاک در هر شهر و حتی در منطقه های مختلفبا هم متفاوت می باشد .

کمیسیون چیست ؟

کمیسیون که یک اسم فرانسوی می باشد در ایران برای 3 چیز بکار می رود
» پولی که بخاطر انجام دادن وظیفه ای یا ترتیب دادن یک معامله ای بین چند نفر صورت می گیرد ( حق دلالی)
» به هر یک از شعب های مجلس شورا ( سیاسی )
» گروه، انجمن و یا هیئت که با حضور چندین شخص تشکیل شده است تا به امری رسیدگی کنند .

حق کمیسیون چیست ؟

می توان به مبلغ که مشاوران املاک و مشاوران خودرو به عنوان فردی که راهنما و واسط خدماتی به دو طرف معامله ( خریدار و فروشنده ) ارائه می دهد حق کمسیون گفت .

کمیسیون املاک

انواع کمیسیون معاملات

در کل می توان گفت که حق کمیسیون املاک به 6 نوع می باشد که شامل موارد زیر است
» خرید و فروش ملک
» رهن و اجاره املاک
» رهن کامل
» فسخ قرار داد
» قرار داد جعاله ملکی
» مشارکت در ساخت

محاسبه کمیسیون املاک فروش ملک

برا ی معاملاتی که در شهر تهران خرید یا فروش می رسد
» مبلغ تا سقف 500 میلیون = 0.5 درصد از قیمت ملک
» مبالغ بالاتر ازسقف 500 میلیون = 0.25 درصد از مبلغ مازاد قیمت ملک
نا گفته نماند که علاوه بر این ها در تمامی معاملات ملکی 9 درصد نیز تحت عنوان مالیات دریافت می شود که برای شما مثالی در قسمت بالا زده ایم .

کمیسیون املاک

مشاور املاک یعنی چه ؟

آیا مشاروه املاک به معنی اینکه یک تابول که میخوره سر در املاک یا معنی دیگری دارد ؟ به گزارش از مجموعه بزرگ ایران ملک یک مشارو املاک کارش سخت تر از یک دکتر جراح قلب است .
زیرا هنگامی که یک جراح می خواهد عملی را انجام بدهد همراه خود 4 الی 5 تا کمک دست که اگر اشتباه انجام آنها سریع به بیمار کمک کنند .
اما اشتباه یک مشاور می تواند به 10 ها خانواده آسیب بزند و هیچ کس هم نیست که به آنها کمک کند پس برای خرید و یا فروش یک ملک نیازمند یک مشاور املاک هستیم .
در کل مشارو املاک به 4 دسته متفئات تقسیم می شوند
» فروشنده
» خریدار
» دو طرفه
» معاملات

وظایف مشاور املاک چیست ؟

یک مشاور املاک دارای وظایف زیادی می باشد که اگر بتواند به درستی به همین وظایف خود برسد و به همه آنها پایبند باشد می تواند وظیفه اش را در قبال مشتری خویش به ردستی به سر انجام برساند .
وظایف مهم یک مشاور املاک شامل موارد زیر می باشد
» رعایت اخلاق ( صداقت، امانت، عدالت و راز داری می شود )
» شناسایی و احزار دو طرف ( یک مشاور املاک می بایست هویت دوطرف قرار داد را بشناسد )
» بررسی مورد معامله ( باید یک مشاور املاک سند رسمس مالکیت را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد تا معلوم بشود که سند رسمی مالکیت دارد )
» پاسخگویی سریع به همه موضاعات راجع به ملک ( یک مشاور املاک می بایست در پاسخگویی به تمامی افراد سریع العمل باشد و به تمامی ایمیل ها و تماس های ( فروشنده یا خریدار و غیره ) پاسخ بدهد
» گذاشتن قرار ملاقات با مشتری ( یک مشاور املاک باید به این مورد توجه کند که همیشه با مشتری خویش قرار ملاقات بزارد و با این کار می تواند در مورد مشتری خویش بیشتر بداند
» شناختن انواع مختلفی ملک یا ساختمان ( یکی از ملاک های مشاور املاک این است تا همه ساختمان های آن منطقه که کار می کند را بشناسد )
و دیگر موارد مورد نیاز برای یک مشاور خوب .

نتیجه گیری

کمیسیون املاک به گروهی از افرادی گفته می شود که برای راهنمای و خدماتی که برای شما برای خرید یا فروش ملکی انجام می دهند مبلغی دریافت می کنند که به آن حق کمیسیون نیز گفته می شود .
و باید این را در نظر داشت که مشاوره آنها می تواند برای شما و آینده شما خیلی تاثیر گذار باشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

دکمه بازگشت به بالا