پروژه‌هامقالات

معرفی و تحلیل پیش فروش پروژه سپکو🚧

پروژه سپکو که در منطقه 22 تهران واقع شده است یکی از پروژه های ساختمان سازی این منطقه در محله‌ی چیتگر است. این پروژه یکی از فرصت های بسیار مناسب برای کسانی است که به دنبال پبش خرید ملک و سرکایه گذاری در ملک هستند. شرایط این پروژه به شکل زیر است:

عنوان پروژه: پروژه سپکو یا پروژه مروارید فاخر پرند

محل اجرای پروژه: مروارید شهر منطقه 22

تاریخ تحویل: 1404

متراژ زمین (تراکم): مساحت زمین 36200 متر مربع است

تعداد طبقات: 4 بلوک 14 طبقه (10 طبقه مسکونی، 3 طبقه پارکینگ، 1 طبقه لابی)

نوع واحدها: حدود 100 واحد در هر بلوک / اندازه واحد از 100 متر تا 160 متر

نحوه انتقال: در دفتر تعاونی سازنده انجام می شود.

پیش فروش پروژه سپکو

پروژه سپکو  یک پروژه مسکونی در منطقه 22 تهران است که توسط شرکت تعاونی مروارید شهر فاخر در حال ساخت است. این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در خیابان بعثت ایران خودرو واقع شده است.

پروژه شامل 4 بلوک مسکونی 7 طبقه است که در مجموع 280 واحد مسکونی را در خود جای می دهد. متراژ واحدهای این پروژه از 30 متر مربع تا 130 متر مربع متغیر است.

قیمت امتیاز پروژه سپکو به متراژ واحد بستگی دارد. برای مثال، قیمت امتیاز یک واحد 30 متری در این پروژه 600 میلیون تومان است.

نحوه پرداخت پیش فروش پروژه سپکو به این صورت است که خریداران باید در ابتدا 320 میلیون تومان به عنوان واریز اولیه پرداخت کنند. سپس، بقیه مبلغ را می توانند طی 36 قسط پرداخت کنند.

تحویل پروژه سپکو 4 در سال 1405 برنامه ریزی شده است.

پروژه سپکو
پروژه سپکو

مزایا پیش خرید پروژه سپکو

امکان خرید واحد مسکونی با قیمت پایین تر از قیمت روز

انتخاب طبقه و واحد مورد نظر

دریافت وام مسکن

 معایب پیش خرید پروژه سپکو

ریسک عدم تحویل پروژه در موعد مقرر

ریسک افزایش قیمت مسکن در آینده

در نهایت، تصمیم گیری در مورد پیش خرید پروژه سپکو به شرایط و اولویت های هر فرد بستگی دارد.

نحوه خرید و فروش و پرداخت پیش فروش پروژه سپکو

نحوه خرید پروژه سپکو

برای خرید پروژه سپکو، ابتدا باید در دفتر تعاونی مسکن سپکو ثبت نام کنید. سپس، باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به تعاونی واریز کنید. این مبلغ شامل هزینه زمین و تراکم و نیز هزینه ساخت می‌شود. پس از واریز پیش پرداخت، یک کارتکس برای شما صادر می‌شود که نشان‌دهنده مالکیت شما بر یک واحد در پروژه سپکو است.

نحوه فروش پروژه سپکو

برای فروش پروژه سپکو، باید کارتکس خود را به خریدار جدید منتقل کنید. این کار باید در دفتر تعاونی مسکن سپکو انجام شود. خریدار جدید نیز باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به تعاونی واریز کند.

نحوه پرداخت پیش فروش پروژه سپکو

پیش پرداخت پروژه سپکو به صورت اقساطی پرداخت می‌شود. مبلغ هر قسط به متراژ واحد بستگی دارد. برای مثال، مبلغ هر قسط برای یک واحد 100 متری 50 میلیون تومان است.

وام پیش فروش پروژه سپکو

برای خرید می‌توانید از وام پیش فروش مسکن استفاده کنید. مبلغ این وام به متراژ واحد بستگی دارد. برای مثال، مبلغ وام پیش فروش مسکن برای یک واحد 100 متری 500 میلیون تومان است.

شرایط دریافت وام پیش فروش پروژه سپکو

برای دریافت وام پیش فروش پروژه سپکو، باید شرایط زیر را داشته باشید:

متقاضی باید ایرانی باشد.

سابقه پرداخت اقساط تسهیلات بانکی باشد.

دارای درآمد ثابت باشد.

باید دارای سپرده بانکی باشد.

قبل از پرداخت پیش پرداخت، حتماً از تعاونی مسکن سپکو استعلام کنید که آیا واحد مورد نظر شما قابل فروش است یا خیر.

پیش از دریافت وام پیش فروش، حتماً شرایط دریافت وام را از بانک مورد نظر خود استعلام کنید.

تحلیل پیش فروش پروژه سپکو

22 طی دهه اخیر یکی از بهترین مناطق پایتخت برای سرمایه گذاری در حوزه املاک و مسکن بوده و بدون شک سهم قابل توجهی از حجم ساخت و ساز و برج سازی در تهران را به خود اختصاص داده است.

این موضوع با توجه به تعداد زیاد واحدهای مسکونی، فروشندگان آپارتمان و همچنین سرمایه گذاران در حوزه مسکن را به این بخش جذب کرده است.

از میان مناطق و بخشهای مختلف منطقه 22، قسمت های غربی چیتگر و ضلع غربی دریاچه چیتگر در جذب مشتری و سرمایه از استقبال بیشتری برخوردار بوده اند، به گونه ای که بسیاری از شهرک ها مانند شهرک مسکونی چیتگر، شهرک شهید خرازی در این منطقه ساخته شدند.

 و با توجه به اینکه برج مجلل و مدرن سپکو نیز در همین منطقه از منطقه 22 آغاز شده است ،بسیار بدیهی به نظر می رسد که این پروژه با استقبال مردم نیز مواجه خواهد شد.

اطلاعات عمومی و شناسنامه پیش فروش پروژه سپکو

در معرفی پروژه سپکو چیتگر و شرایط پیش فروش آن باید گفت این پروژه 100 واحد مسکونی در 2 تیپ با متراژهای 100 و 130 متر مربع برای هر یک از برج ها پیش بینی شده است.

پروژه در منطقه 22 شهرداری تهران، غرب دریاچه چیتگر، بلوار اردستانی، انتهای دانش غربی، ضلع جنوبی بزرگراه شهید همدانی (حکیم) و در زمینی به مساحت 36200 متر مربع با شماره ثبت واقع شده است. 1383 ساب 4 اصلی و با کلید شماره 1954خورده است.

تعاونی عمران (تعاونی مسکن مروارید شرق فاخر) برای این پروژه 48 ماه (36 ماه از تاریخ صدور پروانه ساخت، راه اندازی و انشعاب و 12 ماه برای تحویل مسکن) موعد تحویل داده است.

برای این پروژه که در ساخت آن از مواد مصرفی درجه یک ایرانی یا مواد مصرفی معادل آن استفاده شده است، از امکاناتی که در نظر گرفته شده است استفاده می شود که در این میان مواردی مانند:

 نگهبانی 24 ساعته، سالن اجتماعات، رینگ پیاده روی (جاده سالم)، تجهیزات ورزشی پارکی، باشگاه ورزشی مجزا برای بانوان و آقایان، سالن بازی سرپوشیده کودکان، فضای سبز و زمین بازی کودکان، پارکینگ مهمان، کارواش اختصاصی، خشکشویی و پارکینگ اختصاصی جهت هر واحد را نام برد.

انتقال و خرید و فروش پروژه سپکو

پروژه سپکو یک پروژه پیش فروش مسکونی در منطقه 22 تهران است که توسط تعاونی مسکن مروارید شرق فاخر (سپکو) در حال ساخت است. این پروژه در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع و زیربنای 15 هزار مترمربع در شهرک مروارید شهر واقع شده است. پروژه سپکو دارای 2 برج 10 طبقه است که هر برج دارای 30 واحد مسکونی است. واحدها در این پروژه در متراژهای 100 و 130 مترمربع طراحی شده اند.

نحوه انتقال و خرید و فروش امتیاز پروژه سپکو به شرح زیر است:

انتقال امتیاز: امتیاز پروژه سپکو به صورت قطعی و قابل نقل و انتقال در دفتر تعاونی  انجام می شود. برای انتقال امتیاز، خریدار و فروشنده باید مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشند.

خرید و فروش امتیاز: خرید و فروش امتیاز پروژه به صورت آزاد و بدون محدودیت در بازار انجام می شود. قیمت امتیاز پروژه سپکو در تاریخ 7 ژانویه 2024 برای واحد 100 متری 300 میلیون تومان و برای واحد 130 متری 400 میلیون تومان است.

برای خرید و فروش امتیاز پروژه سپکو می توان از طریق سایت های املاک و یا از طریق دفاتر تعاونی سپکو اقدام کرد.

در حال حاضر، نقدشوندگی پروژه  در بازار نسبتاً پایین است. این امر به دلیل نوپا بودن پروژه و همچنین عدم تحویل واحدها به خریداران است. با این حال، با توجه به موقعیت مکانی مناسب پروژه و امکانات رفاهی آن، انتظار می رود که نقدشوندگی این پروژه در آینده افزایش یابد.

قیمت و شرایط پرداخت

امتیاز پروژه سپکو متری 4 میلیون تومان است که توسط اعضای تعاونی بطور کامل پرداخت شده است. قیمت ساخت پروژه سپکو متری 6 میلیون تومان بطور علی الحساب پیش بینی شده است.

شرایط پرداخت پروژه سپکو به شرح زیر است:

اقساط زمین و تراکم

مبلغ کل زمین و تراکم متری 11.5 میلیون تومان است که توسط اعضای تعاونی بطور کامل پرداخت شده است.

اقساط ساخت

مبلغ کل ساخت متری 6 میلیون تومان است که بصورت اقساطی و شرایطی پرداخت میگردد.

مبلغ هر قسط ساخت 50 میلیون تومان است که هر 3 ماه یکبار پرداخت میگردد.

مدت زمان پرداخت اقساط ساخت 36 ماه است.

در مجموع، قیمت تمام شده یک واحد 100 متری در پروژه سپکو حدودا 390 میلیون تومان (4 میلیون تومان زمین و تراکم + 270 میلیون تومان ساخت) و قیمت تمام شده یک واحد 130 متری حدودا 540 میلیون تومان (4 میلیون تومان زمین و تراکم + 460 میلیون تومان ساخت) است.

لازم به ذکر است که این قیمت ها بر اساس اطلاعات موجود در منابع اینترنتی در تاریخ 7 ژانویه 2024 است و ممکن است در آینده تغییر کند.

سپکو چیتگر
سپکو چیتگر

 

شرایط پرداخت تراکم پروژه سپکو

شرایط پرداخت تراکم پروژه سپکو به شرح زیر است:

قیمت هر متر مربع تراکم، متری 4 میلیون تومان است. این قیمت قطعی بوده و برای اعضای اولیه افزایشی نخواهد داشت.

تعداد اقساط پرداخت تراکم، 5 قسط است.

مبلغ هر قسط، 80 میلیون تومان است.

تاریخ سررسید اقساط، به شرح زیر است:

قسط اول: 3 ماه پس از واریز اولیه

دوم: 6 ماه پس از واریز اولیه

سوم: 9 ماه پس از واریز اولیه

چهارم: 12 ماه پس از واریز اولیه

پنجم: 15 ماه پس از واریز اولیه

بنابراین، مجموع مبلغی که باید برای خرید تراکم پروژه سپکو پرداخت شود، 400 میلیون تومان است. این مبلغ باید طی 5 قسط 80 میلیون تومانی پرداخت شود.

لازم به ذکر است که این شرایط پرداخت مربوط به تاریخ 7 ژانویه 2024 است و ممکن است در آینده تغییر کند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد شرایط پرداخت تراکم پروژه سپکو، می توانید با تعاونی مسکن سپکو تماس بگیرید.

در اینجا مثالی از نحوه محاسبه مبلغ پرداختی برای خرید تراکم پروژه سپکو آورده شده است:

فرض کنید شما می خواهید یک واحد 100 متری در پروژه سپکو خریداری کنید. قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این پروژه، متری 6 میلیون تومان است. بنابراین، قیمت کل واحد شما 600 میلیون تومان خواهد بود.

از این مبلغ، 400 میلیون تومان آن مربوط به هزینه تراکم است. بنابراین، 200 میلیون تومان باقی مانده مربوط به هزینه ساخت واحد شما است.

شما باید 400 میلیون تومان هزینه تراکم را طی 5 قسط 80 میلیون تومانی پرداخت کنید. بنابراین، هر ماه باید 16 میلیون تومان پرداخت کنید.

همچنین، باید 200 میلیون تومان هزینه ساخت را طی مدت زمان ساخت پروژه پرداخت کنید. این مدت زمان معمولاً 36 ماه است. بنابراین، هر ماه باید 5.55 میلیون تومان پرداخت کنید.

در مجموع، شما باید هر ماه 21.55 میلیون تومان برای خرید یک واحد 100 متری در پروژه سپکو پرداخت کنید.

نکات مهم در پیش خرید پروژه سپکو

اطلاعاتی که درمورد پیش خرید ملک در پروژه سپکو باید بدانید این است که تمامی پروژه های سپکو دارای عنوان کتاب (کارتکس) می باشد و این کتاب به همراه سایر مدارک باید در هنگام خرید و فروش از فروشنده به خریدار جهت مشاهده و بررسی به خریدار ارائه شود و از آنجایی که این پروژه در مرحله نگارش پذیرش می باشد، مبنای و ملاک صحت مالکیت واحدها نتیجه استعلام از دفتر شرکت ساختمان می باشد.

در هنگام خرید و فروش امتیاز واحدهای پروژه سپکو استعلام ودیعه فروشنده از دفتر شرکت ساختمان اخذ شود و تنها وکالتنامه محضری یا تعهدنامه شرکت کافی نباشد.

پاسخگویی در پرداخت اقساط تاثیر بسزایی در اولویت بندی انتخاب واحد در پایان پروژه داشت.

سوابق اجرایی سازنده پوژه سپکو

این شرکت در سال 1397 به شماره 1954 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. این مجموعه با هدف ارائه کلیه خدمات مهندسی در صنعت ساختمان تاسیس گردید.

شرکت تعاونی مروارید شرق فاخر نیز بر اساس برنامه ششم توسعه و برنامه جامع مسکن مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در سراسر کشور در برنامه های بلندمدت و چشم انداز آینده خود نسبت به ساخت و اجرای پروژه های مسکونی در مناطقی از شهرها که دارای زیربنای کافی و روبنایی و سرانه خدمات لازم هستند اقدام خواهند کرد

دسترسی به پروژه سپکو

پروژه سپکو در منطقه 22 تهران، در بلوار اردستانی و انتهای خیابان دانش غربی واقع شده است. این پروژه از دسترسی خوبی به اتوبان‌های حکیم، همت، تهران-کرج و آزادگان برخوردار است.

دسترسی با خودرو

برای دسترسی به پروژه سپکو با خودرو می‌توانید از مسیرهای زیر استفاده کنید:

از سمت اتوبان حکیم: از اتوبان حکیم به سمت تهران-کرج حرکت کنید و در خروجی خیابان دانش غربی، وارد بلوار اردستانی شوید.  در انتهای بلوار، سمت راست قرار دارد.

از سمت اتوبان همت: از اتوبان همت به سمت آزادگان حرکت کنید و در خروجی خیابان دانش غربی، وارد بلوار اردستانی شوید. پروژه سپکو در انتهای بلوار، سمت راست قرار دارد.

از سمت اتوبان تهران-کرج: از اتوبان تهران-کرج به سمت اتوبان حکیم حرکت کنید و در خروجی خیابان دانش غربی، وارد بلوار اردستانی شوید. پروژه  در انتهای بلوار، سمت راست قرار دارد.

از سمت اتوبان آزادگان: از اتوبان آزادگان به سمت تهران حرکت کنید و در خروجی خیابان دانش غربی، وارد بلوار اردستانی شوید. پروژه  در انتهای بلوار، سمت راست قرار دارد.

دسترسی با مترو

نزدیکترین ایستگاه مترو به پروژه سپکو، ایستگاه مترو ایران مال است. برای دسترسی به این ایستگاه می‌توانید از اتوبوس، تاکسی یا خودرو شخصی استفاده کنید.

دسترسی با اتوبوس

خطوط اتوبوسرانی زیادی از نزدیکی پروژه سپکو عبور می‌کنند. برای اطلاع از مسیرهای اتوبوسرانی می‌توانید از نقشه‌های آنلاین یا اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده کنید.

دسترسی با تاکسی

تاکسی‌های زیادی در منطقه 22 تهران وجود دارند. برای دسترسی به پروژه سپکو می‌توانید از تاکسی‌های خطی یا تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید.

پروژه زیبا منطقه 22 تهران

زاگرس چیتگر
 مهتاب 2
 ساحل 3
 دارایی بلوار گلها
 مروارید خیام
پارک چناران
و دیگر پروژه در این منطقه بزرگ .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

دکمه بازگشت به بالا