پیش خریدمقالات

مفاهیم و نکات مهم در پیش خرید برج

 

پیش خرید برج یعنی دادن پیش پرداخت برای خرید یک یا چند واحد از برج در حال ساختی که هنوز تکمیل نشده و یا حتی پروژه ساخت آن به تازگی شروع شده است، که به معنی رزرو و حق اولویت برای خریدار است و به فروشنده اطمینان میدهد که خریدار قصد خرید دارد، و به خریدار اطمینان میدهد که خانه برای اوست.

 

 

این پیش پرداخت بستگی به قرار داد بین فروشنده و خریدار دارد و میتواند هر درصدی از پول پیش خرید برج باشد. قبل از توضیح کامل پیش خرید برج برای شما تعریفی از برج را  آورده ایم.

 

مقاله ما درباره پیش خرید ملک را نیز مطالعه کنید.

 

تعریف برج

برج ، هر سازه ای که به نسبت ابعاد پایه آن بلند باشد. ممکن است مستقل باشد یا به یک ساختمان یا دیوار متصل باشد . اصلاح‌کننده‌ها اغلب عملکرد یک برج را نشان می‌دهند (به عنوان مثال، برج مراقبت، برج آب، برج کلیسا و غیره).

 

از لحاظ تاریخی، انواع مختلفی از سازه ها وجود دارد که به طور خاص از نام آنها دلالت دارد.برج‌های دفاعی به‌عنوان سکوهایی عمل می‌کردند که از آن‌ها نیروی مدافع می‌توانست موشک‌ها را به سمت نیروهای مهاجم بباراند.

 

رومی ها، بیزانسی ها و اروپاییان قرون وسطی چنین برج هایی را در امتداد دیوارهای شهر خود و دروازه های مهم مجاور خود ساختند. رومیان و سایر مردمان نیز از تهاجمی یامحاصره ، برج ها، به عنوان سکوهای برافراشته برای حمله به نیروها برای غلبه بر دیوارهای بلند شهر.

 

برج های نظامی اغلب نام خود را به کل قلعه می دادند. رابه عنوان مثال، برج لندن شامل کل مجموعه ساختمان های مجاور برج سفید ویلیام اول فاتح است.

 

پیش خرید برج به چه معناست؟

 

حالا که با مفهوم برج اشنا شدیم به سراغ تعریف پیش خرید برج میرویم.

پروژه های ساخت برج پروزه های عظیمی محسوب میشوند که نیاز به سرمایه عظیمی نیز دارند ، اکثر برج ها به خصوص برج های لوکس چندین سرمایه گذار دارند.

اما سرمایه گذاران از راه پیش فروش واحد های برج هایی که در حال ساخت آن هستند بخش اعظم هزینه ساخت و ساز را تامین میکنند.

 

البته این روش به نفع خریداران است زیرا پیش فروش برج ها با قیمتی کمتر از قیمت اصلی آن است و خریدارانی که پول کافی ندارند برای خرید خانه میتوانند با این روش خانه دار شوند.

 میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره اینکه چگونه خانه دار شوید

به این مقاله مراجعه کنید.

 

و همچنین در قرار داد های پیش خرید برج معمولا پیش پرداخت داده میشود و پول کامل پرداخت نمیشود پس بهترین راه برای کسانی که پول کامل خرید خانه را ندارند و میخواهند یک واحد در یک برج را مالک شوند پیش خرید برج است.

مقاله ما درباره چگونه یک پیش خرید موفق داشته باشیم

را مطالعه کنید

مزایا و معایب زندگی در برج

قبل از پیش خرید برج درباره مزایا و معایب ان در زیر مطالعه کنید.

 

مزایای زندگی در برج:

 

برج ها امکانات زیادی دارند که البته در هر برج می تواند متفاوت است و میتواند کمتر و بیشتر  باشد. خب مشخص است که هر چه امکانات بیشتر باشد برج مجلل تر می شود و قیمت پیش خرید برج نیز زیاد تر میشود .

به طور کلی باید گفت که برج ها دست کمی از یک هتل ندارند و امکانات زیادی را در اختیار ساکنین قرار می دهند، از جمله:

 

  • لابی و حضور لابی من

 

  • مجموعه ورزشی انحصاری

 

  • حفاظت و نگهبانی ویژه

 

  • رستوران

 

  • سالن کنفرانس

 

  • زمین بازی کودکان و مهدکودک

 

  • استخر، سونا و جکوزی

 

  • شوتینگ

 

 

  • آسانسور بار و…

 

نکته:

 

امکانات باعث صرفه جویی در زمان برای ساکنین می شود که در زندگی پرمشغله امروزی مهم است. در برخی از برج ها امکانات به صورت رایگان و در برخی دیگر با پرداخت هزینه ارائه می شود.

 

 

امنیت، نظم و وجود قوانین و مقررات برای کلیه ساکنین

تقریباً در همه برج ها یک لابی وجود دارد که 24 ساعته همه چیز را چک می کند، ورود و خروج افراد غیر ساکن در ساختمان و میهمانان از مواردی است که با ساکنان بررسی می شود. افراد غریبه و ناشناس نمی توانند وارد برج شوند.

 

در هر برج قوانینی وجود دارد که همه مکلف به رعایت آن هستند. به علاوه تمامی قسمت های عمومی برج توسط دوربین کنترل می شود و امنیت مردم را افزایش می دهد.

 

منظره جذاب و دوست داشتنی

در یک برج به خصوص در طبقات بالایی آن به دلیل ارتفاع زیاد می توان منظره ای دیدنی از اطراف را مشاهده کرد که باعث می شود واحدها نور بسیار مطبوعی داشته باشند و از نظر سکوت و آرامش شهر، خیلی بهتر از آپارتمان هاست کوتاه است.

 

ایمنی ساختمان از کیفیت ساخت تا سیستم های هشدار دهنده و…

برج ها ساختمان های بلندی هستند که تعداد واحدهای زیادی دارند و با کیفیت بسیار خوبی ساخته می شوند. در ساخت برج ها از مصالح بسیار مرغوب و درجه یک استفاده شده و اصول لازم برای ضد لرزه بودن ساختمان و همچنین ایمنی در برابر حریق در آنها به خوبی رعایت شده است.

 

امکانات اضافی در برج ها:

  • ردیاب دود و سیستم اعلام حریق

 

  • سیستم اطفاء حریق

 

  • برق اضطراری

 

  • پمپ آب و منبع آب اضطراری

 

  • سیستم تلفن داخلی

 

  • نیروگاه

 

  • آیفون تصویری با سیستم کدگذاری و درب ضد سرقت

 

 

 

معایب زندگی در برج:

قبل از اقدام به پیش خرید برج مشکلات زندگی در برج را هم باید بدانید.

عدم مدیریت صحیح در برج

هر برجی برای مدیریت امور و اجرای قوانین نیاز به مدیریت قوی دارد. متأسفانه نبود مدیر قاطع و ماهر در برخی برج ها باعث ایجاد مشکلات و هرج و مرج در آنها می شود که نارضایتی اهالی را به همراه دارد.

 

سروصدا های بلند

جمعیت بالای افراد در برج و تردد آنها در راهروها و همچنین سر و صدای کودکان در حال بازی در محل، می تواند آسایش ساکنان را مختل کند.

به افرادی که با صدای بلند صحبت می کنند و کودکانی که در خیابان بازی می کنند هشدار داده می شود، اما هنوز هم هستند کسانی که رعایت نمی کنند.

 

شارژ بالا

با توجه به ویژگی های یک برج، هزینه شارژ در آنجا نیز می تواند متفاوت باشد. اما در کل این هزینه بسیار بالا و قابل توجه است! پس در محاسبه هزینه ها برای پیش خرید برج این را هم در نظر بگیرید.

تفاوت های فرهنگی بسیار زیاد و روابط اجتماعی بسیار کم

تعداد خانواده هایی که در یک برج زندگی می کنند بسیار زیاد است، هر یک از آنها سبک زندگی، باورها، فرهنگ ها و شیوه های متفاوتی برای برخورد با یکدیگر دارند و گاهی با هم متضاد هستند و همینطور میزان معاشرت و صمیمیت اشخاص مردم خیلی کم است و بیشتر اوقات همسایه ها اصلا همدیگر را نمی شناسند.

 

نکته:

 

اینکه اهالی یک برج مسکونی همدیگر را نمی شناسند شاید اصلا عیب نباشد و خیلی ها تعجب کنند که چرا از آن به عنوان یکی از مشکلات زندگی در برج یاد می شود، اما باید در نظر داشته باشید که عدم وجود همسایگان شناخت یکدیگر باعث افزایش احتمال ورود افراد غریبه و در نتیجه کاهش امنیت ساکنین می شود!

 

ارتفاع بالا

برج های سر به فلک کشیده برای کسانی که از ارتفاع می ترسند مناسب نیست. اما جدای از آن باید بگوییم که بروز مشکلات مختلف در برج ها به دلیل خرابی آسانسورها می تواند نگران کننده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

دکمه بازگشت به بالا