خرید و فروش ملکمقالات

10 نکته پیش از خرید آپارتمان

نکاتی که باید قبل از خرید آپارتمان بدانیم چیست؟

موارد خاصی وجود دارد که باید قبل از پرداخت پیش پرداخت به آنها توجه کنید. در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که در این دوران استرس زا به شما کمک می کند.

برای اینکه مطمئن شوید ملکی را انتخاب می کنید که بتوانید آینده ای را در آن ببینید در اینجا 10 نکته وجود دارد که قبل از خرید آپارتمان باید بدانید.

1. تفاوت بین مالکیت آزاد و اجاره ملک

اجاره نوعی از مالکیت ملک است که در آن شما مالک زمین زیر ملک نیستید و مجبورید هر ماه بابت آن اجاره بپردازید.

مالکیت آزاد نوعی مالکیت خانه است که در آن مالکیت کامل ملک و زمینی که در آن است بدون محدودیت زمان و پرداخت اجاره ملک را در اختیار دارید.

 2. مدت اجاره ملک موجود چقدراست

اگر در حال خرید یک آپارتمان اجاره ای هستید، ضروری است که بدانید مدت اجاره موجود چقدر باقی مانده است.

3. تمام هزینه های مربوطه آپارتمان

در خرید آپارتمان ، به احتمال زیاد سالانه هزینه‌ای برای پوشش هزینه‌های مشترک پرداخت خواهید کرد. این شامل تمام کارهایی است که برای حفظ مناطق مشترک مانند آسانسور، راه پله، باغ و سایر قسمت‌های ملکی که با دیگر مالکان آپارتمان انجام میشود.

 

4. جایی که در آن پارک خواهید کرد

هنگام خرید آپارتمان از وجود پارکینگ در آن مطمعن شوید . گاهی اوقات یک یا دو پارکینگ در قیمت خرید گنجانده می شود مطمئن شوید که آیا این مورد درست است یا خیر.

5. سطح سر و صدا در آپارتمان

آپارتمان ها می توانند پر سر و صدا باشند، به خصوص اگر همسایه ها دوست داشته باشند هر هفته مهمانی بگیرند ، بنابراین ارزش دارد قبل از خرید آپارتمان مورد نظرتان چندین بار در طول روز و عصر از ساختمان بازدید کنید تا سطح سر و صدا را ارزیابی کنید.

6. جزئیات تحولات آینده در نزدیکی  ساختمان

آپارتمان شما ممکن است اکنون منظره داشته باشد، اما در عرض 10 سال یک ساختمان اداری می تواند در همسایگی خود بالا رود و چشم انداز آن را خراب کند.

برای جلوگیری از چنین وضعیتی، در مورد تحولات آینده در خرید آپارتمان خود در منطقه مجاور تحقیق کنید. برای انجام این کار، در اطراف منطقه رانندگی کنید و به دنبال هر گونه نشانه ای از کار آینده باشید یا با شورا بررسی کنید تا ببینید آیا برنامه های کاربردی در خط لوله وجود دارد یا خیر.

7.  هنگام خرید آپارتمان امکانات رفاهی را در نظر بگیرید

بیشتر آپارتمان‌هایی که برای خرید آماده می‌شوند، در محله‌های عالی و پویا هستند که امکانات رفاهی زیادی برای ارائه دارند، اما این همیشه به این معنا نیست که آنها می‌توانند هر چیزی را که نیاز دارید برای شما فراهم کنند.

برخی از آپارتمان ها بسیار ساده خواهند بود و فقط فضایی راحت و به خوبی برای شما و خانواده تان فراهم می کنند. سایرین با امکاناتی مانند سالن بدنسازی، محل نشیمن در فضای باز، استخر و غیره همراه خواهند بود. بفهمید چه چیزی برای شما در خرید آپارتمان مهم است.

8.بعد از خرید آپارتمان با چه کسی سر و کار خواهید داشت

هنگامی که شما یک واحد یا آپارتمان را خریداری می کنید، ممکن است با یک مدیر ساختمان سر و کار داشته باشید، زمانی که باید سوالی بپرسید یا چیزی را تعمیر کنید. اگر این فرد یک حرفه ای با تجربه است، هر مشکلی که در طول زندگی در آپارتمان خود دارید، و مربوط به ساختمان هستند به سرعت حل خواهد شد.

9. شرایط ساختمان را درک کنید

هنگامی که ساختمان را بررسی می کنید به آن نگاهی بیندازید – آیا در دیوارها شکاف وجود دارد یا نقاط مرطوبی در سقف وجود دارد؟ اگر اصلاً مطمئن نیستید، همیشه ارزش دارد که قبل از خرید یک بازرسی حرفه ای ساختمان انجام دهید تا خیالتان راحت باشد.

10. میانگین قیمت فروش در منطقه

در خرید آپارتمان خود مطمئن شوید که بیشتر از ارزش آن ملک پرداخت نمی کنید.

تحقیق در مورد میانگین قیمت فروش املاک مشابه در بلوک آپارتمانی و محدوده وسیع تر.

 

همچنین بخوانید: پیش فروش آپارتمان در چیتگر

جمع بندی:

در مورد چیزهای ضروری خود تصمیم بگیرید

هنگامی که شکار خانه رویایی خود را شروع می کنید، به اصطلاح، مهم است که زمین بازی را محدود کنید.

در حالی که همه ما فضای عالی، کمد دیواری و موقعیت مکانی عالی می‌خواهیم، ​​ همیشه از خود بپرسید که در مورد جایی که در حال حاضر زندگی می‌کنید چه چیزی را دوست دارید و سه چیز اصلی که باید برای یک آپارتمان جدید داشته باشند، چیست؟

 به عنوان مثال، روشویی های دوتایی در حمام اصلی، پنجره های کف تا سقف، سقف های بلندتر، پارکینگ،حیاط با صفا یا نور گیر خوب می تواند برای برخی از خریداران ضروری باشد.

همچنین این زمان برای فکر کردن به این است که به طور ایده‌آل می‌خواهید در کجا زندگی کنید (یعنی کدام بخش از شهر با سبک زندگی شما مطابقت دارد) و چقدر مایلید تا محل کار رفت و آمد کنید. هرچه بتوانید از قبل دقیق تر باشید، جداسازی لیست های بالقوه آسان تر خواهد بود.

مشاور املاک مناسب را پیدا کنید

خرید یک خانه ویلایی سخت است، اما خرید آپارتمان ممکن است سخت تر باشد. رقابت در مناطق پرجمعیت که ساکنان آپارتمان در آن جمع می شوند سخت است، بنابراین مهم تر از همیشه است که یک نماینده خریدار قابل اعتماد در کنار شما بجنگد.

امروزه یک خریدار آپارتمان برای خرید ملک باید یک مشاور املاک خوب داشته باشد که از دانش و تجربه بازار برای دفاع از خریدار برخوردار باشد تا بهترین پیشنهاد های خرید را که مناسب اوست به سرعت برای بازدید او هماهنگ کند تا هیچ فرصتی را برای خرید خانه دلخواهش از دست ندهد.

یک نماینده آگاه نه تنها می تواند به شما کمک کند تا آپارتمان مناسب را پیدا کنید، بلکه می تواند شما را در معامله قرار دهد و شما را در طول فرآیند آن  راهنمایی کند و از کلاهبرداری جلوگیری کند.

یک نماینده خوب همچنین می‌داند که سؤالات درستی را که باید بپرسد ،بنابراین فقط اولین نماینده ای را که همراه می آید، انتخاب نکنید.

با چند نفر تماس بگیرید و از آنها سوالاتی بپرسید (مانند مدت زمانی است که آنها در تجارت بوده اند و در چه محله هایی تخصص دارند) تا بدانید که آیا آنها نماینده مناسبی هستند که شما را در این فرآیند دشوار راهنمایی می کنند یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

دکمه بازگشت به بالا