مشاوره مسکنمقالات

بهترین زمان خرید ملک

اگر به بازار مسکن توجه کرده باشید، می‌دانید که قیمت‌ها در چند سال گذشته در حال افزایش بوده است. و این به این زودی ها تغییر نخواهد کرد. با توجه به اینکه این روزها خانه داری چقدر هزینه دارد، دانستن بهترین زمان خرید ملک برای به دست آوردن بهترین معامله ممکن است.

شما باید برای یافتن بهترین زمان خرید ملک به فصل و زمان و رکود و صعود و عرضه تقاضا توجه کنید  و درباره آن تحقیق کنید و بازار را زیر نظر داشته باشید، در بعضی فصول تقاضا برای خرید بالاست و به همان میزان قیمت ها هم سیر صعودی دارند و برعکس آن در بعضی فصول تقاضا کم میشود و عرضه بالاست و قیمت ها مجبور میشنود روند نزولی را طی کنند.

اگر شما برای خری خرید ملک تحت فشار زمانی نیستید و وقت دارید صبر کنید تا بهترین زمان خرید ملک برسد و سپس اقدام به خرید کنید تا بتوانید بهترین ملک را با بهترین قیمت خریداری کنید.

در اینجا نکاتی برای شما تهیه کردیم تا بهتر بتوانید بهترین زمان خرید ملک را بفهمید پس با ما همراه باشید.

زمانی که تقاضا کم است خانه بخرید

در صورت امکان، خانه ای را خریداری کنید در زمانی که قیمت ها پایین و در دسترس بودن زیاد است. هنگامی که تقاضای کمی وجود دارد، خریداران اغلب می توانند خانه ای با قیمت پایین تر تهیه کنند.

بازار فروشنده برعکس است: قیمت ها بالا و در دسترس بودن پایین است. در این صورت، فروشندگان می توانند پیشنهاداتی را که باید در نظر گرفته شوند، انتخاب کرده و بهترین را انتخاب کنند.

پیشنهادهای متعدد می تواند منجر به جنگ مناقصه شود. این بدان معنی است که اگر پیشنهاد شما بالاترین نباشد، می توانید خانه رویایی خود را از دست بدهید.

یک مشاور املاک با تجربه می تواند به شما کمک کند تا بهترین معامله را داشته باشید، چه در بازار خریدار یا فروشنده باشید.

 

مرحله زندگی خود را ارزیابی کنید

قبل از خرید خانه مطمئن شوید که از نظر مالی ثبات دارید. آیا با چنین خرید بزرگی می توانید به درستی امور مالی خود را مدیریت کنید؟

همچنین نیازهای مسکن خود را در نظر بگیرید. چند نفر در خانه زندگی خواهند کرد؟ چه مدت در آدرس جدید خود زندگی خواهید کرد؟ شهرها، شهرک ها و محله های متناسب با خانواده، محل کار، رفت و آمد روزانه و غیره را کاوش کنید.

سایر هزینه ها مانند نگهداری، تعمیرات و بودجه اضطراری را در نظر بگیرید. برای زمانی که سقف شما نشتی دارد یا سیستم گرمایشی و سرمایشی شما از بین می رود، به بودجه مالی نیاز دارید.

آنچه خریداران خانه باید برای دریافت بهترین قیمت و بهترین زمان خرید ملک انجام دهند

کرونا در دو سال گذشته تقریباً همه جنبه های زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است، اما یک چیز تغییر نکرده است: خریداران خانه که از هزینه ها آگاه هستند باید برای یافتن معاملات سخت تلاش کنند.

به هر منطقه ای که در آن علاقه مند به خرید ملک هستید، یک مشاور املاک پیدا کنید که آن منطقه را به خوبی می شناسد، اهداف شما را درک می کند و مایل است در طول فصل تعطیلات و شلوغی ها برای شما کار کند.

این کلید است. اگر تعطیلات حواسشان را پرت می کند، پس شما در مضیقه هستید. شما می خواهید شخصی را پیدا کنید که بدون توجه به تاریخ، با شما در جستجوی خانه باشد تا بتوانید بهترین زمان خرید ملک آن را خریداری کنید.

بعد، از آن مدارک خود را مرتب کنید. این شامل آماده کردن بودجه مالی و تنظیم پیش پرداخت شما می‌شود تا اگر خانه‌ای در رنج قیمت شما پیدا شد، بتوانید سریع عمل کنید و بهترین زمان خرید ملک را از دست ندهید.

در نهایت، برای یک فرصت ناگهانی بازدید خانه آماده باشید . مشاهده یک فهرست جدید را به تعویق نیندازید، در غیر این صورت ممکن است شخص دیگری آن را دریافت کند. اگر ملکی هنوز لیست نشده است و شما فرصتی برای مشاهده آن دارید، این می تواند یک فرصت طلایی برای ارائه یک پیشنهاد قبل از دیدن دیگران باشد.

زیرا ممکن است مالک هنوز پیشنهادات قیمتی دیگری نشنیده باشد و با پیشنهاد قیمتی شما خیلی راحت موافقت کند اما اگر تعداد مشتری ها و بازدید کننده ها زیاد شود و آن ها از ملک خوششان بیاید و قیمت بالاتری پیشنهاد دهند احتمال زیاد شما دیگر در آن رقابت جایی ندارید.

و  اگر توانایی دادن پیشنهاد بیشتری نداشته باشید خانه مورد علاقه خود را از دست میدهید که این برای شما بسیار ناراحت کننده میشود پس حواستان باشد پیشنهاد های دست اول را از دست ندهید .

در سطح محلی، عوامل زیر بر قیمت یک خانه تاثیر می گذارد:

  • محل
  • متراژ خانه و زمین
  • سن و شرایط
  • ارزش خانه های مشابه در محله
  • ارتقاء و به روز رسانی ساخت و ساز

 

بهترین زمان خرید ملک :

بهترین روزهای هفته برای خرید خانه

از آنجایی که اکثر مردم از شنبه تا چهارشنبه کار می کنند، جای تعجب نیست که شکارچیان خانه در آخرین روز هفته و آخر هفته برای بازدید خانه ها می روند. در واقع، اگر هدف نهایی شما از خرید اجتناب از شلوغی است روزهای هفته بهترین دوست شما خواهند بود.

آخر هفته‌ها همیشه مملو از بازدید های خانه برنامه‌ ریزی‌شده است، ولی در روزهای هفته، حواس‌پرتی‌های کمی وجود دارد، و میتوانید با تمرکز بیشتری خانه ها را مشاهده کنید و وقت بیشتری برای بازدید آن ها دارید.

توجه به بهترین زمان خرید ملک می‌تواند به شما کمک کند که قیمت یک خانه جدید را کاهش دهید، اما کارشناسان املاک و مستغلات می‌گویند که نباید از بهترین زمان خرید ملک چشم پوشی کرد.

در عوض، اجازه دهید وضعیت مالی تان شما را راهنمایی کند. آنها می گویند، اگر می توانید خانه ای بخرید و آماده هستید که پول آن را پرداخت کنید بهترین زمان خرید ملک است.

البته بهتر است با مشاورین املاک محله‌ی خود نیز مشورت کنید زیرا افزایش قیمت‌ها در هرمحله با محله‌های دیگر متفاوت است دراین خصوص پیشنهاد میکنیم مقاله ما درباره ی مشاوران املاک را مطالعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

دکمه بازگشت به بالا