ساخت و سازمقالات

تعمیرات ملک

تعمیرات ملک و نگهداری آن به بهترین وجه به عنوان هرگونه اقدام تعمیر و نگهداری پیشگیرانه یا واکنشی که برای حفظ عملکرد کامل یک ملک و عملکرد در بهترین شرایط آن انجام می شود، تعریف می شود.

تعمیرات ملک نگهداری اموال شامل طیف گسترده ای از مسئولیت ها و درخواست ها است. تعدادی از این موارد ممکن است شامل پاسخ به درخواست های تعمیر و نگهداری مستاجر، حفظ محوطه سازی، سرویس و تعمیر سیستم های سرمایشی و گرمایشی، انجام کنترل آفات، یا حتی تمیز کردن یا رنگ آمیزی مناطق مشترک باشد. بازرسی های ایمنی نیز جزء مهمی از نگهداری اموال است، زیرا خرابی تجهیزات (به عنوان مثال سیستم های هشدار) یا شرایط ناایمن می تواند یک مسئولیت بزرگ باشد.

عدم انجام تعمیر و نگهداری ملک می تواند منجر به عواقب جدی شود. بنابراین، همانطور که ممکن است تصور کنید، چندین مزیت برای اجرای منظم تعمیر و نگهداری ملک وجود دارد. ما تعدادی از آنها را برای بررسی شما در زیر فهرست کرده ایم.

مزایای تعمیرات ملک

مزایای نگهداری و تعمیرات ملک شامل موارد زیر است:

کاهش خرابی و خرابی تجهیزات – مانند هر نوع تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ، تعمیرات ملک و نگهداری ملک تضمین می کند که ساختمان یا ملک شما موارد کمتری از خرابی را تجربه کند.

بررسی منظم دارایی‌های اصلی، مانند واحدهای تهویه مطبوع، آسانسورها و بویلرها، تضمین می‌کند که پرهزینه‌ترین تجهیزات شما تا حد امکان بهینه عمل می‌کنند.

اجتناب از تعهدات – اگر تعمیرات ملک و نگهداری آن به طور منظم انجام شود، این امر باعث کاهش تعداد حوادث یا حوادث احتمالی در محل می شود که به شما کمک می کند از تعهدات و دعاوی دوری کنید.

افزایش ارزش دارایی – ملکی که به خوبی نگهداری شود ارزش بازار خود را حفظ می کند. ملکی که از بی توجهی رنج می برد، به طور اجتناب ناپذیری از ارزش آن کاسته می شود و به مرور زمان از قیمت اجاره کاسته می شود.

مستاجران راضی— اگر مستاجران شما راضی باشند، به احتمال زیاد به اجاره دادن از شما ادامه می دهند و همچنین تمایل بیشتری به توصیه ملک شما به دیگران دارند. این به شما کمک می کند تا ظرفیت کامل ساختمان های خود را به دست آورید یا حفظ کنید.

full-shot-man-standing-ladder

 

معایب نگهداری و تعمیرات ملک

در حالی که معایب کمی هستند، شایان ذکر است که برخی از معایب نگهداری ملک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پرهزینه – اگر کسب و کار شما به پرداخت اجاره بها بستگی دارد تا هر ماه سرپا بماند، تعمیر و نگهداری ملک ممکن است بیش از حد گران باشد – به خصوص اگر بخواهید یک حرفه ای را به صورت پاره وقت یا تمام وقت به جای مورد به مورد استخدام کنید. .

کاهش کنترل بر دارایی شما – مانند هر چیز دیگری، سپردن کنترل به یک متخصص تعمیر و نگهداری ملک به این معنی است که در مورد بازرسی، تعمیر یا به روز رسانی دارایی ها کمتر حرفی برای گفتن خواهید داشت.

نقش های شغلی در نگهداری و تعمیرات ملک

تعمیرات ملک و نگهداری آن معمولاً توسط ترکیبی از چهار متخصص انجام می شود: یک مدیر دارایی، یک تکنسین تعمیر و نگهداری، یک سرایدار یا نگهبان، یا یک مدیر تاسیسات.

حتی اگر هر یک از این افراد ممکن است یک اقدام نگهداری از اموال را انجام دهند، هر یک از این زمینه ها نقش ها، مسئولیت ها و حقوق مشخصی دارند و اغلب به فرآیندهای آموزشی و صدور گواهینامه متفاوتی نیاز دارند.

نمونه هایی از نگهداری و تعمیرات ملک

اکنون که دقیقاً آنچه را که تعمیر و نگهداری ملک برای انواع امکانات انجام می دهد پوشش دادیم، بیایید نگاهی دقیق تر به نمونه های خاص نگهداری از املاک در محل کار بیندازیم. مثال ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بررسی آسیب و نشت آب؛
  • تست آشکارسازهای دود و مونوکسید کربن؛
  • تعویض فیلترها در سیستم های هوای اجباری؛
  • تمیز کردن و بازرسی ناودان؛
  • ساماندهی دفع زباله
  • تمیز کردن سطوح مانند ناودان ها، نرده ها، پنجره ها، کف و حمام
  • انجام تعمیرات دارایی هایی مانند آسانسور و تهویه مطبوع
  • تعمیر و نگهداری سیستم های تاسیساتی مانند لوله کشی و خدمات برق
  • اطمینان از اینکه درها، سقف ها، دیوارها و پنجره ها در شرایط عالی هستند
  • فعالیت های تعمیر و نگهداری ساختمان اغلب بر اساس سطح اولویت طبقه بندی می شوند.

 به عنوان مثال، تعمیرات اضطراری به دلیل محدودیت‌های زمانی و بودجه نسبت به کارهایی که کمتر حیاتی هستند، اولویت دارند. کارگران درگیر در تعمیر و نگهداری ساختمان شامل سرایداران، مدیران تاسیسات و تکنسین های تعمیر و نگهداری هستند.

تکنسین های تعمیر و نگهداری عمومی به طور تمام وقت بر روی املاک کار می کنند، تعمیر و نگهداری واکنشی، تعمیر و نگهداری اضطراری و نگهداری پیشگیرانه را انجام می دهند.

رفع نشتی: مستاجر نشت توالت را به مدیر املاک گزارش می دهد، که قبل از اینکه منجر به آسیب آب شود، یک لوله کش را برون سپاری می کند تا مشکل را برطرف کند.

تعمیر و نگهداری آسانسور: کابین آسانسور، بالابرها و اتاق های ماشین آلات باید به طور معمول سرویس شوند تا اطمینان حاصل شود که سرنشینان در بین طبقات گیر نمی کنند.

آبگرمکن:اگر آبگرمکن ملک اجاره ای شما کار نمی کند، مطمئن باشید به سرعت در مورد آن خواهید شنید. هیچ کس دوست ندارد دوش آب سرد بگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

دکمه بازگشت به بالا