مشاوره مسکنمقالات

مشاوران املاک

مشاور املاک چیست؟

مشاوران املاک دارای مجوز، خریدار و فروشنده ها را برای معاملات به هم وصل می کند و آنها را در مذاکرات قانونی نمایندگی میکند. معمولا نمایندگان از راه گرفتن پورسانت که درصدی از فروش خانه است، درامد کسب میکنند.

درصد دریافتی مشاوران املاک بستگی به وضعیت و آژانس املاک آنها دارد. آژانس املاک مدیریتی برای نمایندگان است که به نمایندگان اجازه می دهد از برند، ارتباطات و تیم حقوقی شرکت استفاده کنند.

اکثر مردم فکر می کنند که نقش مشاوران املاک برای انجام هر نوع معامله قابل حذف میباشد و آن ها در معامله کار خاصی را انجام نداده و هزینه ای که به مشاور املاک پرداخته میشود هزینه ای اضافی است .

این افراد فکر می کنند که بی دخالت و یا حضور مشاوران املاک می توانند بدون ایجاد هیچ مشکلی ملکشان را به فروش برسانند ولی این تصور غلط است .

گاهی اوقات ممکن است که بدون مشاور معامله صحیح و بی مشکل انجام شود ولی اگر 1 درصد مشکلی ایجاد شود شما از کسی که در این موضوع تخصص دارد و در هنگام‌ معامله حضور داشته مشاوره میگیرید.

مشاور املاک هم مثل دیگر شغل هایی که در دنیا هستند دارای وظایفی است که جامعه آشنایی کمتری با این موضوعات دارد.

کسب اطلاعات کافی  درباره شرح درستی از وظایف مشاور املاک باعث می شود که بتوانیم نگاه بهتری به این شغل داشته باشیم تا زمان انجام یک معامله مورد فریب افراد سود جو قرار نگیریم.

اضافه بر این مسئله اگر شما جزو  اشخاصی هستید که تصمیم به تاسیس یک آژانس املاک را دارید باید نسبت به وظایف خود آگاهی کامل کسب کنید.

انواع مختلف مشاوران املاک:

مشاور فروشنده.

 مشاوران خریدار.

مشاوران دو طرفه

کار گزار معاملات

 

وظایف مشاور املاک:

در ادامه به بیان وظایف کلی مشاوران املاک می پردازیم تا اگر تصمیم دارید برای خرید ، فروش یا اجاره به مشاوران املاک مراجعه کنید با وظایف ان ها آشنایی داشته باشید.

مدیریت کسب و کار املاک و مستغلات

چندین کار اداری وجود دارد که یک مشاور املاک در یک تجارت املاک و مستغلات انجام می‌دهد. یک مشاور املاک عالی:

  • با فعالیت بازار محلی و منطقه ای و اخبار صنعت همراه و آشنا باشید
  • فهرست‌های فعال، در انتظار و فروخته شده را بررسی می‌کند
  • برنامه ریزی و هماهنگی قرار ملاقات ها، بازدید های خانه ، و جلسات با مشتریان و دیگر مشاوران املاک و مستغلات
  • برنامه های بازاریابی املاک و مستغلات را برای لیست ها ایجاد می کند و بروشورها، خبرنامه ها و سایر برنامه های تبلیغاتی ایجاد می کند.
  • به ایمیل ها و تماس های تلفنی دریافتی پاسخ می دهد
  • وب سایت ها، پروفایل های رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها را به روز میکند

بسیاری از بنگاه‌های املاک موفق یک دستیار یا مدیر دفتر دارند که در انجام فعالیت‌های روزمره کمک می‌کند و به فروشنده یا کارگزار اجازه می‌دهد روی فعالیت‌های درآمدزای مستقیم‌تر تمرکز کند.

یک آژانس املاک و مستغلات چه کاری انجام می دهد؟

یک آژانس املاک می تواند یک گروه مدیریت املاک یا یک کارگزاری باشد. یک آژانس مدیریت املاک، املاک تجاری یا ساختمان های قدیمی را خریداری می کند و آنها را به آپارتمان تبدیل می کند.

کار یک آژانس املاک ،همیشه خرید یا فروش ملک نیست. از سوی دیگر، مشاوران املاک در یک آژانس املاک به مشتریان کمک می کند تا خانه ای را بخرند یا بفروشند در حالی که برند آژانس را دنبال می کنند.

علاوه بر این، نماینده به منابع آژانس مانند کمک حقوقی و جنبه‌های فنی فروش دسترسی پیدا می‌کند.

جذب مشتری برای موفقیت برای مشاوران املاک بسیار مهم است.

نکاتی برای جذب مشتریان جدید آورده شده است:

شما باید برند خودتان را بازاریابی کنید. رقابت شدید است. باید برند شخصی خودتان را در املاک و مستغلات گسترش دهید و مثل یک متخصص در تخصص مورد علاقه خود شناخته شوید.

این به شما کمک می کند تا از طریق بازاریابی موثر متمایز شوید. وب‌سایت‌ها، کارت‌پستال‌ها، آگهی‌های تلویزیونی و رادیویی، بیلبوردها، آگهی‌ها و وبلاگ‌ها همگی کانال‌هایی هستند که می‌توان از آنها در برنامه‌های بازاریابی مؤثر آژانس املاک استفاده کرد.

از طریق شبکه سازی و توسعه روابط ، سرنخ ایجاد کنید. این با افرادی که می شناسید، مانند دوستان، خانواده، همکاران تجاری و غیره شروع می شود.

همه یک چشم انداز هستند. هرکسی را که ملاقات می کنید یک مشتری بالقوه است زیرا اکثر مردم در مقطعی از زندگی خود خانه ای را اجاره می کنند، می خرند یا می فروشند.

 

نحوه کار مشاوران املاک و مستغلات با فروشندگان

  • با فهرست‌های جدید، نیازهای فروشندگان آن ها را ملاقات کنید و سعی کنید آن ها را درک کنید.
  • دانش بازار، توانایی های بازاریابی و مهارت های مذاکره خود را نشان دهید.
  • برای تعیین قیمت ، در مورد فعالیت فعلی بازار محلی و موارد قابل مقایسه و مشابه تحقیق کنید.
  • ملک را با خدمات مربوطه اش فهرست کنید.
  • برای تهیه ارائه لیست و تبلیغات ملک از نمای داخلی و خارجی عکس های خوب بگیرید.
  • تضمین و نهایی کردن جزئیات قرارداد فروش.
  • کمک در زمینه بازاریابی و تبلیغات ملک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

دکمه بازگشت به بالا