رهن و اجارهمقالات

رهن و اجاره ملک

رهن و اجاره ملک یک امر مهم در زندگی مان!

رهن و اجاره ملک امروزه به یکی از مهم ترین موارد و دغدغه ی زندگی ما  بشمار می رود .

مهم نیست که ملک بزرگی داشته باشید، اگر توانایی رهن و اجاره ملک برای آن مکان را نداشته باشید، همه آن بی فایده تلقی می شود.

هنگامی که ما در مورد ملک صحبت می کنیم، مستاجر به دنبال مواردی مانند کیفیت ملک، محیط اطراف، مدارس عالی در محل، موقعیت مکانی، فاصله بین محل اداری و ملک و چیز هایی از این قبیل است.

اما فقط بحث رهن و اجاره ملک در میان نیست بلکه افرادی هم هستن که علاقه دارند سرمایه گذاری کنند در منطقه مورد نظر خود و گزینه های مختلف و مکان های زیادی در ذهن خود دارند ، و برای مثال می توان از گزینه های زیر نام برد:

1: پروژه زاگرس چیتگر

2: پروژه اطلس چیتگر

3: پروژه بلوار گلها چیتگر

و دیگر پروژه های امثال این که شما قطعا منتخب این کار هستید.

مهمترین ویژگی های رهن و اجاره ملک که توجه مستاجران را به خود جلب می کند به شرح زیر است:

 ایمنی و امنیت

هر مستأجری  در رهن و اجاره ملک به دنبال مکانی امن است ایمن بودن برای مستاجران بسیار مهم است. این ویژگی ممکن است یک نکته ساده به نظر برسد، اما بسیار قدرتمند است و می تواند در هر مقطع زمانی بر تصمیم مستاجر تأثیر بگذارد.

 اکثر مستاجران بخش زیادی از پول خود را برای اجاره خانه خرج می کنند زیرا آنها به همراه خانواده خود می خواهند در یک محیط امن زندگی کنند.

بنابراین هر زمان که یک ملک سرمایه گذاری پیدا کردید، مطمئن شوید که تحقیقات خود را در مورد آمار جرم و جنایت در آن منطقه انجام دهید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود به یک ملک امن و سالم دست پیدا کنید و رهن و اجاره ملک به خوبی انجام بگیرد.

 موقعیت ملک

مثلاً وقتی برای شام بیرون می‌رویم، به این فکر نمی‌کنیم که کدام مکان بهترین است، کدام مکان غذاهای خوشمزه ارائه می‌دهد و مهمتر از همه موقعیت مکانی مناسب است.

 اما یک مستاجر واقعی برای رهن و اجاره ملک همیشه به محل ملک توجه کامل دارد. برای برخی از مستاجران، منظره از محل مهمتر است.

نکاتی که هنگام انتخاب ملک با موقعیت مکانی خوب جهت رهن و اجاره ملک باید مد نظر داشته باشید:

  • ملک در مکانی قرار دارد که میزان جرم و جنایت پایین است.
  • حمل و نقل آسان. اگر یک وسیله حمل‌ونقل عمومی مانند ایستگاه مترو یا ایستگاه اتوبوس در نزدیکی ملک وجود داشته باشد، مانند یک گیلاس روی کیک است.
  • نکته ارزشمند دیگری که باید به آن توجه کرد این است که ملک باید دارای امکانات و خدمات مرتبط با مستاجر باشد.

 امکانات آموزشی و سرگرمی

وقتی در مورد الزاماتی صحبت می کنیم که احتمالاً مستاجر خواهد داشت، امکانات رفاهی می تواند از مستاجر به مستاجر متفاوت باشد.

 به عنوان مثال، اگر مستاجری که در فکر رهن و اجاره ملک شما است، خانواده بزرگی دارد که شامل فرزندان می شود، در این صورت داشتن یک مدرسه خوب در آن محل اولویت اول او خواهد بود. یک پارک در نزدیکی یک امتیاز اضافی خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر به دنبال یک جوان هستید که در ملک سرمایه گذاری شما اقامت کند، او ترجیح می دهد منابع سرگرمی در اطراف خود مکان مانند سینما، کلوب و غیره داشته باشد.

بسیار ضروری است که نیازهای مستأجر خود را برآورده کنید.

 آماده حرکت در موقعیت

وضعیت واقعی ملک نقش اساسی در تصمیم نهایی مستاجر برای رهن و اجاره ملک شما خواهد داشت. وضعیت ملک برای مستاجر بسیار مهم است.

اگر ملک خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که مستاجر تحت تاثیر سطح استانداردها و حرفه ای بودن شما در زندگی قرار گیرد. ضرب المثل “اولین برداشت شما آخرین برداشت شماست” در این مورد مناسب به نظر می رسد.

رهن و اجاره ملک

 کیفیت محله

کیفیت یک محله تصویر شفافی از آنچه محله است ترسیم می کند. عامل دیگری است که  در رهن و اجاره ملک بسیار حیاتی است، امکانات رفاهی محله موجود در محل است. گوش کن دوست من؛ همیشه باید کیفیت را به کمیت ترجیح دهید.

مستاجران برای رهن و اجاره ملک معمولاً با امکاناتی مانند استخرهای شنا، زمین‌های تنیس، مسیرهای دوچرخه‌سواری، دریاچه‌ها، امکانات ورزشی مانند باشگاه و درمانگاه ها جذب می‌شوند. در پایان روز، تنها چیزی که مستاجر به دنبال آن است، مکانی است که احساس می کند خانه است.

بنابراین توجه داشته باشید که محله ای که ملک اجاره ای شما در آن است از همه لحاظ خوب است.

 دسترسی به حمل و نقل عمومی، خواربار فروشی ها و رستوران ها

دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی، خواربارفروشی ها، رستوران ها و مراکز خرید در لیست مستاجران برای رهن و اجاره ملک ضروری است.

 این روی تصمیم آنها تأثیر زیادی می گذارد، زیرا آنها دوست ندارند مسافت های طولانی را برای تهیه وسایل ضروری طی کنند. اگر حمل و نقل عمومی و بقیه خدمات در نزدیکی شما وجود داشته باشد، مستاجر تمایل بیشتری به اقامت در ملک اجاره ای شما خواهد داشت.

عناصری مانند حمل و نقل عمومی بر موضع کلی مستاجر تأثیر می گذارد زیرا با کیفیت سبک زندگی و رفت و آمد برای کار آنها مرتبط است.

بنابراین هنگامی که مستاجر در حال بررسی ملک است، به حمل و نقل توجه خواهد کرد. هنگام خرید ملک سرمایه گذاری، سعی کنید روش های حمل و نقل موجود در آن منطقه خاص را دنبال کنید.

 سن ملک

اکثر مستاجرین مایل هستند به ملکی جدید نقل مکان کنند. املاک قدیمی تمایل به تقاضای کمتری در بازار دارند. و به همین دلیل می توان ذکر کرد که همچون مسکن های قیمت نسبتا ارزان به مسکن های جدید و مدرن را دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

دکمه بازگشت به بالا