سرمایه گذاری در ملکمقالات

سرمایه گذاری در ملک چیست؟

سرمایه گذاری در ملک

سرمایه گذاری در ملک قطعه ای از زمین یا ساختمانی است که برخلاف استفاده شخصی یا تصرف مالک، به قصد ایجاد بازده مالی خریداری می شود.

 این بازده می تواند به شکل درآمد اجاره یا افزایش قیمت باشد، زیرا زمین و دارایی از نظر تاریخی تمایل به افزایش ارزش در طول زمان دارند.

سرمایه گذاری در ملک می تواند مسکونی یا غیر مسکونی باشد. ممکن است ملکی را برای اجاره به عنوان استودیو یا فضای اداری یا انباری خریداری کنید، یا ممکن است خانه ای بخرید که بتوان آن را به شخص دیگری اجاره داد .

 اگر ملک سرمایه گذاری شما یک خانه چند اتاقه است ، حتی ممکن است بتوانید در آنجا زندگی کنید و همزمان درآمد اجاره نیز داشته باشید.

برخی از افراد به روش فیزیکی کمتر در ملک سرمایه گذاری می کنند: به جای خرید ساختمان های واقعی، آنها در سهام املاک سرمایه گذاری می کنند. خرید سهم یک ملک یا املاک درآمدزا با سرمایه گذاران دیگر.

برخی از این معاملات در بورس های عمومی سهام؛ بقیه در پلتفرم های تامین مالی جمعی یافت می شوند.

این سرمایه گذاری های “منفعل” در املاک و مستغلات می توانند بازده بالایی داشته باشند و از دردسر های مدیریت ساختمان جلوگیری کنند و همچنین می توانند پیچیده باشند و ریسک قابل توجهی را به همراه داشته باشند.

انواع سرمایه گذاری در ملک چیست؟

انواع مختلفی از املاک وجود دارد که می توان آنها را به عنوان سرمایه گذاری خریداری کرد. اینکه چه چیزی برای شما بهتر عمل می کند به نحوه استفاده از ملک و کسب درآمد از آن بستگی دارد.

 خرید خانه دوم در سرمایه گذاری در ملک

اگر قبلاً صاحب خانه هستید، خرید خانه دوم این فرصت را به شما می دهد تا از یکی از آنها به عنوان ملک سرمایه گذاری استفاده کنید. آن را اجاره دهید و درآمد کسب کنید و همچنین ارزش خانه در طول زمان افزایش می یابد و بعداً برای سود فروخته شود.

ساختمان های آپارتمانی و خانه های چند واحدی در سرمایه گذاری در ملک

ساختمان‌های آپارتمانی با واحدهای متعددی که می‌توان آنها را اجاره داد، اغلب دارایی‌های سرمایه‌گذاری خوبی هستند. در برخی موارد ممکن است صاحب ملک در یکی از آپارتمان ها زندگی کند.

استفاده بیشتر از فضای خانه در سرمایه گذاری در ملک

این مورد به اجاره بخشی از خانه شما برای ایجاد درآمد اشاره دارد. این ممکن است به معنای تبدیل زیرزمین به فضای اجاره ای یا اجاره اتاقی در خانه خود به شخص دیگری باشد، چه برای اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت.

خرید زمین در سرمایه گذاری در ملک

به جای داشتن یک ساختمان، می توانید زمین خام را به عنوان ملک سرمایه گذاری خریداری کنید. در نهایت، زمین همیشه مورد تقاضا است، و ممکن است بتوانید زمینی را که خریداری کرده اید به شخصی که به دنبال ساخت است، اعم از ساختمان های مسکونی یا تجاری، بفروشید.

و همچنین میتوانید خودتان در آینده شروع به ساخت و ساز آن کنید و خانه،ویلا و یا آپارتمان های مسکونی در آن بسازید و خودتان صاحب آن ها شوید.

 و حتی میتوانید آن ها را پیش فروش کرده و هزینه ساخت و ساز را از این راه دربیاورید.

ساختمان تجاری  در سرمایه گذاری در ملک

املاک مسکونی تنها گزینه برای املاک سرمایه گذاری نیستند. شما همچنین می توانید در ساختمان های تجاری سرمایه گذاری کنید، که می توانید آنها را به مشاغل، دفاتر، فروشگاه ها یا رستوران ها اجاره دهید.

نحوه یافتن و خرید ملک سرمایه گذاری

اگر قبلا خانه ای خریداری کرده اید، با فرآیند جستجوی ملک آشنا هستید. در بسیاری از موارد، می‌توانید از همان سایت‌ها و خدماتی که برای آن فرآیند استفاده کرده‌اید، برای یافتن املاک سرمایه‌گذاری بالقوه استفاده کنید.

اگر می خواهید با یک حرفه ای کار کنید، یک نماینده متخصص در املاک سرمایه گذاری استخدام کنید.

 ممکن است بتوانید نمایندگانی را بیابید که با گزینه های مسکن چند خانواده در منطقه شما آشنا هستند یا در املاک تجاری کار می کنند. دلالان املاک نیز می توانند به شما در یافتن این املاک کمک کنند.

تامین مالی دارایی سرمایه گذاری

هنگامی که یک ملک سرمایه گذاری پیدا کردید، باید مراحل درخواست برای خرید آن و تامین مالی برای آن را طی کنید. این فرآیند می تواند شبیه به تضمین وام مسکن برای خانه باشد ، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد.

در بیشتر موارد، وام دهندگان از شما می خواهند که پول بیشتری بگذارید و سابقه مالی قوی داشته باشید.

املاک سرمایه‌گذاری دارای نرخ بالاتری از سلب مالکیت هستند، بنابراین وام‌دهندگان به احتمال کمتری بخواهند وام گیرنده‌ای را با ایراداتی در سابقه خود یا پول کمی برای پرداخت پیش‌پرداخت ریسک کنند.

هزینه های دیگری نیز وجود دارد که باید برای ملک سرمایه گذاری در نظر بگیرید. اگر قصد دارید بخشی یا تمام ملک را اجاره کنید، برای محافظت از دارایی خود به بیمه صاحبخانه نیاز دارید – بیمه معمولی صاحب خانه ممکن است آن را پوشش ندهد (یا به اندازه کافی آن را پوشش دهد).

اگر وارد املاک تجاری می شوید، به یک بیمه نامه خاص نیز برای آن نیاز دارید. شما همچنین باید هزینه تعمیرات و نوسازی را نیز در نظر بگیرید، زیرا آنها اجتناب ناپذیر هستند.

مزایا و معایب املاک سرمایه گذاری

مزایا:

کسب درآمد: املاک سرمایه گذاری چه از طریق اجاره ماهانه و چه از طریق افزایش بلندمدت، بازدهی قابل قبولی را ارائه می دهند. املاک و مستغلات به طور سنتی منبع درآمد قابل اعتمادی بوده است.

تنوع در سرمایه گذاری : املاک و مستغلات به عنوان یک نوع دارایی متفاوت از سهام یا اوراق قرضه، پرتفویی با تنوع ارائه می دهد که ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

دارایی‌های مشهود اغلب به‌عنوان یک موازنه در برابر دارایی‌های «کاغذی» مانند اوراق بهادار عمل می‌کنند و با کاهش ارزش سایرین، ارزششان افزایش می‌یابد.

مزایای مالیاتی: مالکیت دارایی با مزایا و کسر مالیات اضافی همراه است که به پوشش هزینه های استهلاک و سایر هزینه ها کمک می کند.

معایب:

چالش های مالکیت: مدیریت و نگهداری یک ملک می تواند یک کار وقت گیر باشد. البته می‌توانید کمک استخدام کنید، اما این هزینه‌ای است که باعث کاهش سود می‌شود.

هزینه های اضافی: تعمیرات، بازسازی، تعویض و هر هزینه دیگری که ممکن است یک ملک در طول عمر خود به آن نیاز داشته باشد، همه بر عهده شماست.

عدم نقدشوندگی: مالکیت دارایی مقدار قابل توجهی از پول را به همراه دارد که تا زمانی که سرمایه گذاری را نفروشید قابل دسترسی نیست. و فروش یک ساختمان بسیار بیشتر از تخلیه وجوه متقابل یا سهام است و ممکن است گاهی بیش از حد معمول طول بکشد و شما را به پول برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

دکمه بازگشت به بالا