سرمایه گذاری در زمینمقالات

چگونه یک پیش خرید موفق داشته باشیم

با افزایش هزینه ساخت مسکن و به تبع آن قیمت خرید مسکن شرایط برای سازنده و خریدار بسیار سخت و پیچیده شده است در نتیحه هردو طرف نیاز به همکاری از ابتدای پروسه تولید مسکن دارند،اما چگونه؟

در سالهای گذشته سازندگان توانسته اند با واگذاری واحدهای در حال ساخت در مراحل ابتدایی پروژه و با دریافتی قسمتی از مبلغ واحد در هر مرحله تامین سرمایه برای ساخت را برای خود تسهیل کنند و از طرفی هم مصرف کننده نیز می تواند با پرداخت قسمتی از مبلغ کل وتسویه حساب مرحله ای در فواصل نسبتا طولانی و همچنین بهرمندی از یک تخفیف نسبتا خوب به دلیل مشارکت مالی از ابتدای پروژه راه را برای صاحبخانه شدن،هموارتر کند.

اما در کنار تمام محاسن گفته شده،به دلایل متعدد این روش می تواند با ریسک بالایی همراه باشد.دلایلی از قبیل تغییر ناگهانی قیمت مصالح و دستمزد یا محاسبات اشتباه سازنده در تخمین قیمت تمام شده یا عدم زمانبندی دقیق در ساخت و…..

با این همه از پیش خرید چشم پوشی نکنید با بررسی و تحقیق درست قبل از عقد قرارداد می توانید یک شانس بزرگ برای خرید خانه مورد علاقه خود داشته باشید،در این مقاله به نکات مهم و موثر در این رابطه می پردازیم.

  • وضعیت زمین پروژه را بررسی کنید:

مطمئن شوید مالکیت زمین در اختیار شخص یا شرکت طرف قرارداد شماست و همچنین شرایط زمین از قبیل کاربری و پهنه و… با شرایط پروژه ای که از طرف سازنده تعریف شده همخوانی داشته باشد.

  • مجوزات لازم را رویت و استعلام کنید:

از سازنده یا واسطه ای که پروژه را به شما پیشنهاد می کند بخواهید کلیه مدارک لازم از قبیل تصویر سند،پروانه ساخت، نقشه ها و استعلامات شهرداری و کلیه سازمانهای مربوطه را در اختیار شما قراردهد.

  • سازنده را بررسی کنید:

از سوابق سازنده،توان مالی،میزان پایبندی به تعهدات و همچنین کیفیت ساخت ساختمانهای قبلی این سازنده اطمینان حاصل کنید.حتی الامکان از مشارکت در تجربه اول سازنده اجتناب کنید چون بسیاری از مهارتها در روند آزمون و خطا کسب می شوند که احتمال بروز خطا در پروژه های اول سازندگان بیشتر است.

همچنین سعی کنید با سازندگانی قرارداد ببندید که سوابقی در همان منطقه پروژه مورد قرارداد داشته باشند.

  • قرارداد:

با وسواس و ریزبینی زیاد و همچنین کمی بد بینی و عدم اعتماد متن قرارداد را مورد بررسی قرار دهید،حتی الامکان از مشاوره حقوقی استفاده کنید و مطمئن شوید همه موارد کلی و همچنین تمام جزئیات به روشنی در قرارداد ذکر شده باشند،به یاد داشته باشید کاربرد همه قراردادها در محکمه است،قراردادی محکمه پسند بنویسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

دکمه بازگشت به بالا