مشاوره مسکنمقالات

راه های خرید خانه

با توجه به کمبود مساحت قابل سکونت در کشور و عدم تعادل عرضه و تقاضا که به دلیل ضعف تولید مسکن و کهولت تکنولوژی ساخت همچنان ادامه دارد،قیمت هر متر آپارتمان در سالهای گذشته دهها برابر شده است،عدم تطابق میزان درآمد متوسط و قیمت مسکن باعث هرچه کمرنگتر شدن تصویر خانه دار شدن در ذهن ایرانیان مخصوصا در شهرهای بزرگ شده است.

با این وجود همچنان اهمیت داشتن خانه باعث شده تا جامعه متقاضی و همچنین سازندگان و از طرفی دولت بعنوان مسئول تامین نیازهای عمومی جامعه وادار به ابداع راههای گوناگون برای تامین مسکن زده اند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم؛

  • خانه ای برای خود بسازید:

در واقع ابتدایی ترین روش تامین مسکن، تولید آن است.ساخت بنا از اولین مشخصه های تمدن بشر و شروع زندگی جمعی و سنگ بنای ساخت شهرهایی مدرن امروز است.

در شرایط حال حاضر این امکان فقط در شهرهای کوچک با وجود زمین ارزان قیمت میسر است،اما در شهرهای بزرگ دقیقا بیشترین سهم از قیمت سهمگین مسکن به خرید زمین قابل ساخت مربوط می شود.

درنتیجه فعلا به ساخت خانه فکر نکنید،این راه فقط برای سرمایه داران باز است!!!!!!!

  • برای بانک یک واحد دیگر بخرید!!!!

یکی دیگر از راههای خرید مسکن دریافت وام از بانکهاست،راهی جالب و دردسترس،بنظر جذاب است اما بیایید کمی دقیقتر نکاه کنیم،

برای دریافت وام شما نیاز به سپرده گذاری یا پرداخت مبلغی به سپرده گذار قبلی بانک دارید که هم شامل زمان میشود و هم بار هزینه ای دارد در نتیجه با وجود تورم گذشت زمان به ضرر شماست و پرداخت هزینه هم باعث گرانتر تمام شدن خانه میشود.

بیایید فرض کنیم شما خوش شانس هستید و موارد بالا شامل حال شما نمی شود،براحتی وام میگیرید اما …..

وام پرداخت شده قسمت کوچکی از کل هزینه را پوشش می دهد و فقط انگیزه و توجیه مقروضتر شدن شماست،بعلاوه بهره بانکی و فرسودگی آپارتمان شما در طی مدت بازپرداخت مبلغ وام درواقع سهم زیادی از اقزایش قیمت واحد شما در اثر تورم را می بلعد.

تبریک می گویم شما یک واحد دیگر باری بانک طرف قرارداد خود خریداری کرده اید.

  • پیش خرید:

شاید با شرایط فعلی اقتصاد کشور یکی از بهترین راههای خرید هر کالایی خرید اقساطی ی پیش خرید آن باشد در وافع در این روش زمان برای شما خلق سرمایه می کند،دلیل آن روشن است شما مبلغی را برای خرید خانه در طی مدتی نسبتا طولانی و بصورت مرحله ای پرداخت میکنید که در هنگام تحویل واحد ارزش آن بواسطه تورم بسیار بالاتر از مبلغ پرداخت شده است.

البته لازم بذکر است یک پیش خرید مطمئن نیاز به بررسی موارد بسیار مهمی دارد که در مطالب آینده موشکافی خواهیم کرد.

  • با سازنده ها مشارکت مالی کنید:

شاید این ارزانترین روش خرید مسکن باشد،در این روش سازندگان با تشکیل تعاونی مسکن و از طریق جذب سرمایه های خورد و بصورت اقساطی اقدام به ساخت میکنند،طبق تعریف تعاونی ها صرفا هزینه ساخت و حق العمل دریافت می کنند که با حذف سود غیرقابل محاسبه در روند ساخت و فروش باعث کاهش قابل توجه هزینه تمام شده تامین مسکن برای مصرف کننده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

دکمه بازگشت به بالا